2010-05-31
 18:21:52

Rosa = Kärlek



Ett armband gjort av sötvattenspärlor och rosenkvarts.
Rosenkvarts är ju känt för att betyda kärlek, därför tycker jag personligen att detta armbandet passar till ett bröllop.


Rosenkvarts betydelse:
Den främsta stenen för hjärtat. När vi konfronteras med starka känslor som kan ha påverkat oss negativt. Använd stenen för att ta in och ge ut mer kärlek och ömhet. Kärlek och ömhet är karaktäristiskt för stenen. Djupa hjärtesorger läks genom dess helande och lugnande effekt. Den lär oss att förlåta och läka det som varit. Den ger fridfullhet, kärlek och harmoniska relationer till människor.

(Källa: www.sinnligkunskap.se)


2010-05-31
 18:16:51

Kokosnöt

 


Ringarna i det här halsbandet är gjort av kokosnötter, resten är bland annat av träpärlor.
Ett smycke som får mig att tänka på sommaren och stranden..

 





2010-05-31
 18:12:48

Höstlöv




Varje inlägg jag har gjort hittills har jag börjat med en bild på ett smycke jag har gjort. Jag tycker det är roligt med bloggar som har många bilder och kanske inte så väldigt mycket text. Men att ta en bild på ett smycke är verkligen inte lätt, speciellt för mig som inte har en bra kamera, men jag gör mitt bästa. =)


2010-05-28
 19:20:13

Elefanter kan också bära smycken! :P



Jag är lite ovan vid det här med att blogga, men försöker komma igång ;)
Behöver jag säga att jag älskar färgglada smycken?
Har frågat några kompisar om de kan ställa upp som modell när jag ska fotografera mina smycken, ska bli kul att se hur det går!

2010-05-27
 23:01:01

Örhänge

Vem gillar inte ett par stora glittrande örhänge? ;)
2010-05-26
 13:18:48

Unika smycken

<3



När jag gör smycken så finns det endast ett av varje, inget smycke är det andra likt. För att göra det extra personligt brukar jag använda delar från trasiga gamla smycken och blanda det med nya pärlor.

2010-05-26
 12:37:00

Färgglatt!

Armband



Mitt första inlägg i den här bloggen!
Jag har tänkt skriva om mitt intresse för smycken.
Så länge jag kan minnas har jag varit intresserad av smycken och allt som glittrar..
Här är ett armband jag har gjort, ingen pärla är den andra lik, men det är bara roligt tycker jag.